Otantik Snoplar – Marcel Proust’un Roman Karakterleri
Otantik Snoplar – Marcel Proust’un Roman Karakterleri
Ücretsiz Kargo
100 TL Üzeri Ücretsiz Kargo
Müşteri Hizmetleri
085X XXX XX XX
Geri İade İmkanı
14 Günde Geri İade
150,00TL
Vergiler Hariç: 150,00TL
- Stok Durumu: Stokta var
- Ürün Kodu:: 5781-9789750830310
- YAZAR ADI: 5781-978-975-08-3031-0
"Otantik Snoplar – Marcel Proust’un Roman Karakterleri"
Marcel Proust’un “Kayıp Zamanın İzinde” adlı romanı bir “Kibarlar Âlemi Komedyası”dır.
“Otantik Snoplar”: “Marcel Proust’un Roman Karakterleri” adlı bu kitap da söz konusu “Komedya”yı canlandıran, yüksek aristokrasiye, büyük burjuvaziye ve onların çevrelerine özgü “oyuncular kadrosu”nun kimliklerini, görünümlerini, heyecanlarını, aşklarını, zevklerini, ihtiraslarını, kıskançlıklarını, sapkınlıklarını ve sanat tutkularını ayrıntılarıyla gözlemliyor, inceliyor, yorumluyor.
Kitap | |
Sayfa Sayısı | 252 |
Kitap Özellikleri | |
Basım Tarihi | 09.2014 |
Boyut | 13.5 x 21 cm |
Tadımlık | <p>Marcel Proust’un, “À la recherche du temps perdu” (Kayıp Zamanın İzinde) adlı romanını kıvamına getirip aralıksız olarak yazmaya koyulması, bazı roman yaratma tekniklerini kullanmasıyla olmuştur. Bunların başında da “birinci tekil kişili” anlatıma başvurması gelir. Daha önce yazmaya başladığı ama tamamlayamadan yarıda bırakmak zorunda kaldığı Jean Santeuil adlı romandaki üçüncü tekil kişili anlatımın (“Il: “O”) Kayıp Zamanın İzinde’de yerini birinci tekil kişili anlatıma (“Je”: “Ben”) “bırakmasıyla roman biçimine sokulmuş otobiyografi”den (Jean Santeuil), otobiyografi biçimine sokulmuş romana (Kayıp Zamanın İzinde) geçilmiş olur.</p> <p>“Ben”li anlatımın gücü de, okuru ikişer ikişer eklemlenen şu dört öğeye aynı anda gönderiyor olabilmesidir:<br /> - Toplumdaki Benliğiyle yaşayan ve Marcel Proust denilen kişi;<br /> - Yaratıcılık yeteneğiyle Proust;<br /> - Anlatıcı;<br /> -Kahraman (kendisine bakan Anlatıcı’nın yıllar öncesindeki Benlikleri).</p> <p>Proust’un romanını yoluna koymasını sağlayan bir başka teknik de özel adlar sistemini kurmasıdır. Böylece roman kişilerini, kendilerine esin kaynağı olmuş ya da olduğu düşünebilecek gerçek ya da model kişilerden uzaklaştırmayı bir bakıma kendi inancına göre başarmış olur.</p> <p>Bir başka önemli teknik de kişilerin yedi ciltlik romanın akışı içinde dolaşıma girmesi ya da dönem dönem yeni niteliklerle yeniden belirmesidir.</p> <p>Proust’un roman yaratma teknikleri üstüne yaptığımız bir başka çalışmada (M. Rifat, 2009: 65-72) belirlediğimiz yedi ayrı teknikten buraya yalnızca kişileri ilgilendiren üç tekniği aktarmayı uygun gördük; çünkü, biz bu araştırmamızda yalnızca “Kayıp Zamanın İzinde”deki karakterlerin sınıfsal aidiyetlerini, kimliklerini, fiziksel görünümlerini, konuşma biçimlerini, aşklarını, izlenimlerini, kıskançlıklarını, birbirleriyle ilişkilerini, sanata ve edebiyata bakışlarını, ama en çok da zamanın akışı içinde geçirdikleri fiziksel, duygusal, düşünsel, sınıfsal dönüşümleri göstermeye çalışacağız.</p> <p>“Anlatıcı’nın çeşitli anlardaki Benliklerinin hem kendine hem de çevresine bakışıyla ve bu bakışa bağlı yorumlarla kurulan “Kayıp Zamanın İzinde”de kurmaca ve gerçek toplam beş yüzü aşkın kişi dolaşıma girer. Yapıtta adı ancak iki kez o da dolaylı olarak geçen Anlatıcı’yı ve ailesini ayrı tutup öteki kişi adlarının yapıt içindeki kullanım sıklığına bakacak olursak Anlatıcı’nın bakışına göre oluşan roman kişileri arasında bir aşama sırasının (hiyerarşinin) bulunduğunu da gözlemleriz.</p> |
Tekrar Baskı | 2. Baskı / 03.2021 |